У 2010 році в нашому місті була затверджена Програма «Інклюзивне   навчання і виховання дітей, що потребують корекції психофізичного розвитку в умовах загальноосвітніх, дошкільних, позашкільних навчальних закладів міста Кам’янця-Подільського». Наш ДНЗ одним із перших долучився до цієї програми.   Були відкриті 6 груп з інклюзивною формою навчання, у яких  виховувалось  13 дітей. На жаль, з кожним роком їх кількість збільшується і наразі на загальну кількість 346 дітей  є 19 дітей з порушеннями психофізичного розвитку різних нозологій: ранній дитячий аутизм, синдром Дауна, ТПМ, ЗПР та ін.

    В дошкільному навчальному закладі створені спеціальні умови для повноцінного забезпечення виконання освітньо-виховної та корекційно-розвиткової роботи:  безбар'єрне навчальне середовище, корекційні програми, розроблені та апробовані методи та форми навчання.

   Обладнані кабінети спец. психолога, вчителя-дефектолога, 3 кабінети вчителів-логопедів, сенсорна кімната, кімната усамітнення.

    Групи, кабінети достатньо забезпечені навчально-методичними, наочно-дидактичними посібниками та корекційними засобами, є спеціальне обладнання в спортивній залі для занять з сенсорної інтеграції.

    Для забезпечення особистісно-орієнтованого підходу та організації корекційно-розвиткової роботи в інклюзивних групах штатним розписом дошкільного навчального закладу введена  ставка асистента вихователя, який є незамінним  помічником вихователя в групі.

Педагоги ДНЗ впроваджують досвід роботи зарубіжних держав Польші «Сенсорна терапія дітей з раннім дитячим аутизмом за методикою АВА», США (штат Вірджинія) «Соціальна та освітня інклюзія».

 Науково-методичне забезпечення освітньо-виховного процесу здійснюється завдяки співпраці ДНЗ з міською психолого-медико-педагогічною консультацією, кафедрою корекційної педагогіки та інклюзивної освіти, кафедрою логопедії та спеціальних методик факультету корекційної та соціальної педагогіки і психології Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка.

Досвід зарубіжних країн і практика нашої роботи доводить,  що інклюзивна освіта – це правильний крок і він має майбутнє.  Головне завдання - допомогти дитині повноцінно, гармонійно і комфортно розвиватися. А любов і турбота педагогів та батьків будуть дітям дорогою у щасливе майбутнє!

 

 

 

Download
Наказ МОН Про команду супроводу дітей з ООП
Наказ МОН Про команду супроводу дітей з
Adobe Acrobat Document 227.1 KB
Download
Інструктивно-методичні рекомендації МОН
Інструктивно-методичні рекомендації МОН.
Adobe Acrobat Document 398.3 KB
Download
КОНЦЕПЦІЯ РОЗВИТКУ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ.pd
Adobe Acrobat Document 196.3 KB